اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِيِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي کُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
فوايد ماسا‍‍‍‍ ژ بدن مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
نوشته شده توسط Administrator   
چهارشنبه, ۰۹ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۰۹

فوايد ماسا‍‍‍‍ ژ بدن

ماساژ قسمت¬هاي مختلف بدن باعث بيرون راندن مواد زايد از اطراف سلول¬ها و اندام¬ها مي¬شود و مواد غذايي و خون بيشتري دريافت مي¬كنند.
1-     رهايي از استرس و فشارهاي روحي رواني:
رهاسازي استرس و آزادكردن آن كليدي براي رسيدن به يك زندگي سالم¬تر است. حتي يك بار ماساژ  مي¬تواند فشار وارده روي قلب، ميزان كورتيزول و انسولين را كاهش دهد. با كاهش مقدار اين مواد در خون استرس نيز كاهش مي¬يابد.
2-     گردش خون:
ماساژ موجب افزايش گردش خون شده و از بروز هر گونه لخته و تجمع در بافت يا رگ جلوگيري مي¬كند.
3-     فشارخون:
با انجام مرتب ماساژ مي¬توان به كاهش فشارخون كمك كرد.
4-     ماهيچه:
با ماساژدادن ماهيچه¬ها از حالت فشردگي و انقباض در آمده و استراحت مي¬كنند.
5-     انعطاف¬پذيري:
انعطاف¬پذيري اندام¬ها را  به¬دلیل توليد نرم كننده¬ها و روان¬كننده¬هاي بدن افزايش مي-دهد و در نتيجه فرد مي¬تواند حركات ورزشي را به¬راحتي انجام دهد و در هنگام بروز حادثه كم¬تر آسيب ببيند.
6-  كمك به تنفس عميق
7-  كاهش تعداد دفعات و بروز سردرد (به¬خصوص سردردهاي ميگرني)
8-  بالابردن سيستم ايمني بدن (زيرا اندام¬ها در بهترين وضعيت عمل مي¬كنند)
9-  ارتقاء توان¬بخشي (با پمپ¬كردن اكسيژن و مواد غذايي بافت¬ها بهتر تغذيه مي-شوند)
10- سلوليت (براي كاهش تجمع چربي در برخي قسمت¬ها مثلاً ران، روزانه بايد آن را مانند ورز دادن خمير، ماساژ دادن و يا روي پوست خشك اندام¬هاي تحتاني را  به سمت قلب برس ملايم كشيد)

براي ماساژ دادن بهتر است از روغن¬هاي گياهي استفاده شود زيرا آن¬ها از طرفي موجب ليز شدن پوست مي¬شوند و از طرف ديگر مواد معدني و ويتامين لازم را به پوست مي¬رسانند.
تعدادي از روغن¬هاي مناسب براي استفاده در ماساژ:
1-     روغن بادام: اين روغن يكي از بهترين گزينه¬ها براي نرم كردن و روان كردن پوست است. از آن در رايحه¬درماني و ماساژ بيشتر از ساير روغن¬ها استفاده مي¬شود. روغن بادام چرب  و چسبنده نيست و به¬راحتي روي پوست پخش مي¬شود و آن را نيز تغذيه مي-كند. عطر كمي دارد و كمي شيرين است.
2-     روغن هسته انگور: اين روغن سرشار از اسيد لينوليك است. وجود اين اسيد چرب براي بافت¬ها و سلول¬هاي بدن ضروري است. اين روغن خيلي چرب است و بايد با روغن جوانه¬ی گندم و يا روغن بادام مخلوط و به مصرف برسد.
3-     روغن هسته¬ی زرد آلو: روغني است  آب رسان، مرطوب¬كننده، سرشار از مواد معدني و پروتئين. گزينه¬اي است مناسب جهت تغذيه¬ی پوست (به¬خصوص پوست¬هاي حساس) برطرف نمودن تورم و سرخي آن. اين روغن سرشار از اسيد لينوليك و اسید اولييك است. ( دو اسيد چرب ضروري)
4-     روغن آواكادو: اين روغن براي پوست¬هاي خشك، اگزما، پسوريازيس، آفتاب سوختگي و يا كم آبي پوست بسيار مفيد است و موجب بازسازي و تغذيه¬ی آن مي¬گردد. اين روغن مانند روغن هسته¬ی انگور و روغن بادام به¬راحتي وسيع جذب پوست مي¬شود.
5-     روغن جوجوبا: اين روغن براي مرطوب كردن هر نوع پوست و جوش صورت مفيد است.
6-     روغن جوانه¬ی گندم: اين روغن داراي مقادير بالايي از انواع ويتامين و اسيدهاي چرب است. براي جوان سازي، بهبود جاي زخم، افزايش گردش خون، توليد سلول¬هاي جديد، درماتيت و آفتاب سوختگي مناسب است. اين روغن بسيار غليظ است و بايد با روغن بادام استفاده شود.

7-     روغن فندق: اين روغن خاصيت مرطوب¬كنندگي و بازسازي پوست را دارد.


منبع : مجله¬یReaders digest  health care                         
مترجم: شیدا فروغی

آخرین بروز رسانی در شنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۱۰
 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید